Регистрацията на търговска марка е изключително важна за развитието на всеки бизнес. Преди изобщо да се пристъпи към изпълнението на поставените задачи обаче има съществени детайли, които е добре да имате предвид. Става въпрос за проучване на ТМ, което е показателно за допустимостта и начина на интегриране на един бранд в търговската среда. Независимо дали става въпрос за стоки, продукти или услуги то е определящо да се предприемат конкретни стъпки, които са наистина водещи и определящи за това да се наложи марката така, че бизнеса ви да извлече максимум ползи от тях.
В какво се състои проучването на ТМ?
На онези от вас, на които им предстои да извършат регистриране на ТМ би било интересно да се запознаят с механизмите за проучване. Както вече споменахме това е един съществен аспект, който съпровожда заявяването на такъв тип интелектуална собственост. Затова и днешната тема ще посветим именно на самото проучване, което реално показва до колко би било допустимо извършването на регистрация.
В общи линии проучването се изразява в:
- Анализиране на логото т.е. дали е лесно за възприемане от потребителите и до колко те могат да го запомнят лесно и бързо;
- Проучване на пазара и сравняване на различните типове марки;
- Запознаване с вече регистрирани модели лога, които са близки до това, което вие желаете да регистрирате;
- Запознаване с маркетинговите правила за проектиране на лого, с което да се представите на пазара и други.
Наистина е определящо да сте напълно наясно с това, което е решаващо за регистрацията на ТМ, защото в крайна сметка всяка една грешка, която бихте допуснали може да се окаже ключова по отношение на това да подобрите финансовата стабилност на компанията си и да приложите всички мерки, които са водещи по отношение на качественото адаптиране в конкурентна среда.
Опции за регистриране на ТМ
Търговската марка има териториален обхват и когато ви предстои да вземете решение, което е определящо що се касае именно до осигуряването на стабилност и сигурност е необходимо да сте наясно с всички онези аспекти и опции за извършване на регистрация. Определящото в случая е това, че преди всичко можете да разчитате на два варианта за заявяване на този тип интелектуална собственост, които се отнасят до национален териториален обхват както и международен. Съществува и възможност да заявите желание за регистриране в конкретна трета страна, в която имате съответните бизнес отношения с партньори.
Със сигурност който и начин да изберете то той би оказал благоприятно въздействие върху вашия бизнес от гледна точка на развитие. Накратко можете да се възползвате от:
- ТМ, която да е с валидност територията на Република България;
- Европейска марка, която да бъде с обхват в страните членки на общността както и трети държави, които са подписали конвенцията за международно сътрудничество;
- Опционална регистрация на бранда ви в конкретна страна, с която имате търговски отношения.
Процедурата в зависимост от териториалния обхват е почти идентична като има няколко подробности, които са свързани именно с проучването и избягването на грешки. За да не се допускат такива то имате на разположение шанса да наемете консултанти, които да ви помогнат в процедурите и тяхното спазване.
Защо да се възползвате от консултантски услуги?
Определящото при използването на консултантски услуги е това, че на практика можете да реагирате адекватно на такива дейности и решения, които се отнасят именно до конкретиката на дейностите имащи отношение към извършването на регистриране на ТМ. Когато възлагате изпълнението на регистрирането на експерти то това очевидно ви спестява:
- Нерви;
- Разходи;
- Излишни ангажименти;
- Допускане на грешки и т.нат.
Не се колебайте да се консултирате с фирма, която е наясно с процедурите по проучване, регистриране и поддържане на ТМ независимо от техния териториален принцип.