Необходимо ли е проучването преди да се регистрира търговска марка?

търговска марка

Регистрацията на търговска марка е изключително важна за развитието на всеки бизнес. Преди изобщо да се пристъпи към изпълнението на поставените задачи обаче има съществени детайли, които е добре да имате предвид. Става въпрос за проучване на ТМ, което е показателно за допустимостта и начина на интегриране на един бранд в търговската среда. Независимо дали става въпрос за стоки, продукти или услуги то е определящо да се предприемат конкретни стъпки, които са наистина водещи и определящи за това да се наложи марката така, че бизнеса ви да извлече максимум ползи от тях.

В какво се състои проучването на ТМ?

На онези от вас, на които им предстои да извършат регистриране на ТМ би било интересно да се запознаят с механизмите за проучване. Както вече споменахме това е един съществен аспект, който съпровожда заявяването на такъв тип интелектуална собственост. Затова и днешната тема ще посветим именно на самото проучване, което реално показва до колко би било допустимо извършването на регистрация.

В общи линии проучването се изразява в:

  • Анализиране на логото т.е. дали е лесно за възприемане  от потребителите и до колко те могат да го запомнят лесно и бързо;
  • Проучване на пазара и сравняване на различните типове марки;
  • Запознаване с вече регистрирани модели лога, които са близки до това, което вие желаете да регистрирате;
  • Запознаване с маркетинговите правила за проектиране на лого, с което да се представите на пазара и други.

Наистина е определящо да сте напълно наясно с това, което е решаващо за регистрацията на ТМ, защото в крайна сметка всяка една грешка, която бихте допуснали може да се окаже ключова по отношение на това да подобрите финансовата стабилност на компанията си и да приложите всички мерки, които са водещи по отношение на качественото адаптиране в конкурентна среда.

Опции за регистриране на ТМ

бизнес

Търговската марка има териториален обхват и когато ви предстои да вземете решение, което е определящо що се касае именно до осигуряването на стабилност и сигурност е необходимо да сте наясно с всички онези аспекти и опции за извършване на регистрация. Определящото в случая е това, че преди всичко можете да разчитате на два варианта за заявяване на този тип интелектуална собственост, които се отнасят до национален териториален обхват както и международен. Съществува и възможност да заявите желание за регистриране в конкретна трета страна, в която имате съответните бизнес отношения с партньори.

Със сигурност който и начин да изберете то той би оказал благоприятно въздействие върху вашия бизнес от гледна точка на развитие. Накратко можете да се възползвате от:

  • ТМ, която да е с валидност територията на Република България;
  • Европейска марка, която да бъде с обхват в страните членки на общността както и трети държави, които са подписали конвенцията за международно сътрудничество;
  • Опционална регистрация на бранда ви в конкретна страна, с която имате търговски отношения.

Процедурата в зависимост от териториалния обхват е почти идентична като има няколко подробности, които са свързани именно с проучването и избягването на грешки. За да не се допускат такива то имате на разположение шанса да наемете консултанти, които да ви помогнат в процедурите и тяхното спазване.

Защо да се възползвате от консултантски услуги?

Определящото при използването на консултантски услуги е това, че на практика можете да реагирате адекватно на такива дейности и решения, които се отнасят именно до конкретиката на дейностите имащи отношение към извършването на регистриране на ТМ. Когато възлагате изпълнението на регистрирането на експерти то това очевидно ви спестява:

  • Нерви;
  • Разходи;
  • Излишни ангажименти;
  • Допускане на грешки и т.нат.

Не се колебайте да се консултирате с фирма, която е наясно с процедурите по проучване, регистриране и поддържане на ТМ независимо от техния териториален принцип.